In This Randomized Clinical Trial

از ژلاتین برای تولید کلاه شنا استفاده میکنند. مصرف همزمان قرص ژلوفن با داروهایی مانند پیروکسیکام، نالترکسون و دیکلوفناک را از دیگر تداخلات دارویی قرص ژلوفن هستند.این دسته از داروها که ممکن است توسط پزشکان مختلف به طور همزمان و ناآگاهانه برای بیمار تجویز شود، باعث اثربخشی بیشتر نمی شوند بلکه تنها خطر عوارض را تشدید می کنند. ژلوفن به صورت کپسول نرم دارویی از دسته ی ضد التهاب های غیر استروئیدی است که این دارو با مهار سنتز پروستاگلاندین ها و مهار آنزیم سیکلواکسیژناز 1 و 2 عملکرد ضد دردی خود را ایفا می کند. این داروی غیر استروئیدی از تولید مواد طبیعی که باعث بروز التهاب می شوند جلوگیری می کند و درد را در فرد کاهش داده و تورم و تب را کم می کند. این مسکن ها جزء داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و مقدار مصرف کپسول ژلوفن 400 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد.

ژلوفن به صورت کپسول نرم ژلاتینی است از دسته داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی میباشد و در موارد زیر قابل استفاده است: کاهش موقت درد ناشی از سرماخوردگی، دندان درد، درد عضلانی، سردرد (مثل میگرن)، آرتریت روماتوئید، درد قاعدگی و کاهش تب. ژلوفن (GELOFEN) ژلوفن به صورت کپسول نرم ژلاتینی است از دسته داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی میباشد و در موارد زیر قابل استفاده است: کاهش موقت درد ناشی از سرماخوردگی، دندان درد، درد عضلانی، سردرد (مثل میگرن)، آرتریت روماتوئید، درد قاعدگی و کاهش تب. ژلاتین ماده ای جامد، ترد و شفاف بوده و طیف رنگی آن از زرد کم رنگ تا سفید میباشد، بی مزه و بی بو است و دارای 90-84 درصد پروتئین، 2-1 درصد نمکهای معدنی و 15-8 درصد آب بسته به منبع مورد استفاده آن میباشد. درد و سوزش معده، مدفوع قیریرنگ یا خون آلود، احساس درد و فشار در قفسه سینه، تشنج، با یا بدون لرز، تهوع، سوزش سردل یا سوءهاضمه، لکههای قرمز کوچک روی پوست، جراحت، زخم یا لکههای سفید روی لبها یا داخل دهان، خون دماغ بدون علت خاص، خونریزی یا کبودی غیرمعمول، استفراغ و بالا آوردن خون . از دیگر اثرات ناخواسته و عوارض جانبی این دارو میتوان به سردرد، خواب آلودگی، کاهش فشار خون، تپش قلب، خارش، خونریزی گوارشی و بی اشتهایی اشاره کرد.

مصرف قرص ژلوفن در بیماران قلبی و عروقی می تواند منجر به افزایش حملات قلبی شود، مصرف دراز مدت قرص ژلوفن و این دسته از داروها با دوز بالا می تواند منجر به خونریزی معده و زخم های گوارشی به ویژه در افراد بالای ۶۵ سال، سیگاری و الکلی شود. دارو معمولا در افرادی که ناراحتی معده دارند ممکن است خونریزیهای معده را به دنبال داشته باشد، به همین دلیل محققان معتقدند استعمال دخانیات در ترکیب با ژلوفن و ایبوپروفن خطر خونریزی معده را بالا میبرد. معمولا واکنش حساسیتی بسیار شدید نسبت به قرص ژلوفن ۴۰۰ بسیار نادر است، ولی با مشاهده هرگونه کهیر یا بثورات جلدی، خارش یا تورم در نواحی صورت، زبان یا گلو، سرگیجه شدید و دشواری در تنفس حتما به درمانگاه مراجعه کنید چرا که ادامه این علائم میتواند جان شما را به خطر بیندازد. علاوه بر اینها احساس سرگیجه، ایجاد تورم و احتباس مایعات در بدن یا نفخ، بالا رفتن فشار خون، یبوست، ایجاد زخم در سیستم گوارشی، بروز کهیر و بثورات جلدی و برخی واکنش های حساسیتی و تشدید علائم آسم در بیماران نیز امکان بروز دارند. در صورت داشتن بیماری های قلبی عروقی، بیماری های گوارشی، نارسایی کلیوی، آسم، فشارخون و هر نوع بیماری دیگر قبل از مصرف این دارو با پزشک یا داروساز مشورت نمائید.

مصرف ژلوفن حساسیت به نور آفتاب را بالا میبرد. وی متذکر شد: چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع ژلوفن هستند. این دارو بر روی معده اثر می گذارد بنابراین اگر افرادی مبتلا به زخم معده باشند و یا کولیت داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است.چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع ژلوفن هستند. یکی دیگر از عوارض ژلوفن تاثیر این دارو بر کلیه است چرا که دفع دارو از طریق کلیه صورت میگیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر میگذارد. عوارض ژلوفن هر دارو به موازات اثر درمانی مطلوب ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز بشود.